سمية الخشاب: لازم قانون رادع للراجل لو اتجوز على مراته
[lazy-load-videos-and-sticky-control id="pZHipvv2UXg"]
فن

سمية الخشاب: لازم قانون رادع للراجل لو فكر يتجوز على مراته بدون علمها

عبرت “سمية الخشاب” عن تأييدها فكرة وضع قانون يشترط على الزوج إعلام زوجته في حالة قرر الزواج مرة أخرى، وتطبيق عقوبة رادعة إذا قام بإخفاء قيامه بهذه الخطوة.

سمية الخشاب: الزوج عمره ما هيقول لمراته إنه متزوج

سمية الخشاب

وصرحت “سمية الخشاب” أثناء مداخلة تليفونية مع برنامج “الستات” على قناة النهار قائلة:”في كلمة أنا معجبة بيها جدا هي العقد شريعة المتعاقدين، ومؤخرا بقيت مهتمة بالقانون عشان أفهم حقوقي وأعرف واجباتي، لكن ممكن نكتب إيه في العقد بالنسبة للمشاعر؟ حبني غصب عنك!”

وأضافت “سمية الخشاب” :”الزوج عمره ما هيقول لمراته إنه متزوج وهيخبي عليها، عشان كده القانون لازم يبقى رادع” وتابعت “هل الزوج هيكون عاقل وعارف ربنا وضميره صاحي عشان يقول لزوجته مش قادر أكمل معاكي؟ أنا بحب بيتنا وولادنا لكن قلبي راح لواحدة تانية. ماشي مع ألف سلامة يا حبيبي، فين حقوقي وحقوق ولادي؟”

وأكملت كلامها قائلة “بلاش الزوج يلعب ويلف ويدور، هو لما يضايقني ده هينعكس على نفسيتي وعلى ولادي، لما أعيش على ذمته وأنا عارفة إنه مش بيحبني هيأثر على نفسيتي ونفسية الأولاد.”

وقد بدأ انطلاق برنامج “الستات” في أولى حلقاته على قناة النهار، وتقوم الإعلاميتان “مفيدة شيحة” و “سهير جودة”، وجاءت النجمة “سوسن بدر” ضيفة في أول حلقاته.

اقرأ أيضا: هل خضعت نداء شرارة لعملية تجميل في أنفها؟ نداء شرارة تجيب

زر الذهاب إلى الأعلى