رسالة سمية الخشاب للمتحرشين: هعلمك إزاي تبقى راجل
[lazy-load-videos-and-sticky-control id="pZHipvv2UXg"]
فن

رسالة سمية الخشاب للمتحرشين: هعلمك إزاي تبقى راجل

رسالة سمية الخشاب للمتحرشين، حيث قامت الفنانة “سمية الخشاب” بتوجيه مجموعة من الرسائل الى المتحرشين على مواقع التواصل الاجتماعي بعد قيام أحدهم بنشر صورة لها مصحوبة بتعليق غير لائق.

رسالة سمية الخشاب للمتحرشين: هتتحسبوا على افعالكم

سمية الخشاب للمتحرشين

وقد قامت “سمية الخشاب” بالرد على المتحرش على صفحتها الشخصية على موقع التواصل الاجتماعي “تويتر” قائلة :”لو أنا ماشية في الشارع وفكرت تقربلي هعلمك إزاي تبقى راجل يا دكر”.

وقد تحدثت “سمية الخشاب” عن التحرش قائلة “شوفت مليون قصة عن التحرش في المواصلات ولما واحدة تيجي تمسكوا تعلموا الأدب يقولولها خلاص ده راجل كبير ومعلش ويكتموا على الموضوع، ولما واحدة تحط ميك آب أو تلبس أي حاجة مش على هواهم يجلدوها، حاجة في منتهى القرف”.

وأكملت كلامها قائلة “أي متحرش هيفكر يمس شعرة من بنت أو يجرح شعورها يفكر مليون مرة عشان خلاص السكوت ده كان زمان، مش هيتساب وهيتحاسب وهيتفضح، أي بنت تتعرض لأي نوع من التحرش تتطلع تتكلم وكلنا هنقف فضهرها”.

يُذكر أن آخر أعمال “سمية الخشاب” مسلسل “موسى”، وهو من بطولة “محمد رمضان، سمية الخشاب، عبير صبري، رياض الخولي، سيد رجب، صبري فواز، منذر رياحنة، هبة مجدي”، ومجموعة أخرى من الفنانين، وتدور أحداثه في إطار من الدراما الصعيدي.

اقرأ أيضا: سمية الخشاب: لازم قانون رادع للراجل لو فكر يتجوز على مراته بدون علمها

زر الذهاب إلى الأعلى