سمية الخشاب عن قاتل طالبة المنصورة: إعدام ان شاء الله
فن

سمية الخشاب عن قاتل طالبة المنصورة: إعدام ان شاء الله

تحدثت الفنانة سمية الخشاب عن قاتل طالبة المنصورة “نيرة أشرف” وطالبت بإعدامه بعد الواقعة التي أثارت الرأي العام، والتي تفاعل معها العديد من الفنانين معبرين عن غضبهم وحزنهم لمصير الضحية.

سمية الخشاب عن قاتل طالبة المنصورة: عقاب اسود في الدنيا وفي الآخرة

سمية الخشاب عن قاتل طالبة المنصورة

وكتبت سمية الخشاب عن قاتل طالبة المنصورة على حسابها الخاص على تويتر قائلة: “ارجوكم لو لقيتوا أي ست بتتضرب او بتتعرض لعنف في أي مكان اتدخلوا يمكن تنقذوا حياتها، حرام بنت في العمر ده لسه ماشافتش دنيا تروح عشان حقير مجرم قاتل زي ده، ربوا اولادكم بقي عشان قرفنا، متخلفوش لو انتوا مبتعرفوش تربوا كفاية!! واعدام ان شاء الله”.

وعبرت “سمية الخشاب” عن استيائها من بعض التعليقات التي قرأتها حول الحادثة قائلة: “المهم وانا ببص كده علي التعليقات لقيت شويه مرضي نفسيين ميقلوش اجرام عن اللي ارتكب الجريمه بيلوموا البنت ويقولوا كانت لابسه لبس مش محتشم وبيبرروا دبحها، يعني اتدبحت وراحت حياتها وكمان مذنبه، لازم الناس دي تفوق لانهم بيبقوا مشاريع اجرام وربوا اولادكم عشان قرفنا منكم ومنهم”.

وأضافت “سمية الخشاب” في تغريدة أخرى: “وحبيبتي نيرة في الجنة ان شاء الله، وان شاء الله تكوني سبب انه العنف والقرف ده يقف بعقاب رادع يبقى عبره لأي حيوان بشري يفكر بس يلمس شعره من بنت مش يدبحها، منه لله وان شاء الله عقاب اسود في الدنيا وفي الآخرة”.

وفي الساعات القليلة الماضية تم تداول مقطع فيديو لفتاة تسمى “نيرة أشرف” لقت مصرعها على يد زميلها أمام جامعة المنصورة قبل أن يستطيع الأهالي الإمساك به وتسليمه للشرطة.

وصرح أحد الشهود بأن الطالب قام بتسديد طعنة في البطن أولاً وعندما سقطت على الأرض قام بذبحها وحاول الهروب سريعاً الا أن أحد رجال الأمن في الجامعة امسك به وقيد يديه لينهال الطلاب عليه بالضرب.

اقرأ أيضاً: ياسمين عز مدافعة عن ياسمين صبري: نفس مدرسة فاتن حمامة

زر الذهاب إلى الأعلى