متابع يهاجم رامي جمال: ربنا ابتلاك بمرض وبتغني.. والمطرب يرد
مادة إعلانية
مادة إعلانية
فن

متابع يهاجم رامي جمال: ربنا ابتلاك بمرض وبتغني.. والمطرب يرد

متابع يهاجم رامي جمال بعد إطلاقه أجدد أغنياته “أدبتنا الدنيا” والتي تأتي ضمن ألبومه “يستاهل بوستين”، حيث وجه المتابع رسالة قاسية ساخرًا منه ومن غنائه قائلاً: “يا أخي أنا مش فاهم يعني ربنا جابلك مرض وعانيت منه كتير أوي وبعد ما ربنا شفاك راجع بردو تغني وإنت عارف إن الغناء حرام إنت مستني يحصلك إيه تاني”.

متابع يهاجم رامي جمال: مستني يحصلك إيه تاني.. والمطرب يرد

متابع يهاجم رامي جمال

مادة إعلانية

ومن جهته، رد الفنان “رامي جمال” على هذا التعليق، عبر خاصية “استورى” بموقع “إنستجرام”، وبنشر صورة للتعليق ورد عليه قائلاً: “بص يا سيدي.. أنا ربنا رضاني والحمد لله.. لسه الابتلاء زي ما هو.. بس لو عايز الحقيقة إنت اللي محتاج علاج من كلامك اللي زي الرصاص”.

وتابع “رامي جمال” قائلاً: “لو أنا غلط في حاجة تعتقد إن طريقتك دي ممكن تبقي الصح.. أنا للأسف كنت بشوف آراء الناس الإيجابية والنقد البناء واللي طمعانين في حاجة أفضل، لأن دائمًا في أفضل طبعًا.. فشوفت كلامك على الصبح.. ومش هقولك غير ربنا يسامحك على القسوة”.

وأضاف “رامي جمال” : “أنا واثق إن كلامك مش حب.. واللي هيحاسبنا ربنا.. يا عالم مين أحسن من مين.. وكلنا بشر مش أنبياء ممكن نخطئ ونصيب والهداية من رب العالمين.. يومك أجمل من قلبك إن شاء الله”.

مادة إعلانية

يُذكر أن الفنان رامي جمال أعلن في وقت سابق إصابته بمرض البهاق، وتفكيره في الاعتزال ظناً منه أن الجمهور لن يتقبله بتلك الحالة.

اقرأ أيضاً: سمية الخشاب عن مقتل سلمى بهجت: إن شاء الله أقصي عقوبة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى